DEKLARACJA DOSTEPNOŚCI PRZEDZKOLA PUBLICZNEGO NR 13 W RADOMIU
Przedszkole Publiczne nr 13 w Radomiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Przedszkola Publicznego nr 13 w Radomiu .
- Data publikacji strony internetowej: 2013-12-02
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-12
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
• Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w
całości, ograniczane są do minimum i osadzane są teksty bezpośrednio na stronie.
Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np.
powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
• Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych
dokumentów WORD (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są
skanami dokumentów.
• Brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków
• Na niektórych stronach brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
• Niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki
• Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej,
• Niektóre elementy tekstowe przedstawiono w formie grafiki
• Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo
w całości.
• Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
• wyróżnienie odnośników.
• filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-29
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-12
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Ewa Bator
- E-mail: poczta@pp13.radom.pl
- Telefon: 48/3699387
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres: Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
• Aby dostać się na teren przedszkola należy pokonać furtkę otwieraną ręcznie oraz
posiadającą na górze dzwonek odblokowujący blokadę furtki.
• Aby wejść do budynku należy pokonać 2 stopnie oraz otworzyć drzwi przy użyciu
domofonu.
• Budynek jest jednopoziomowy, nie posiada miejsc parkingowych dla osób
niepełnosprawnych.
• W budynku nie ma innych pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych itp.
• Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W
budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku
powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
• Dyrektor jednostki wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym.